Binnen het segment van koelverse lasagne is ter Beke marktleider in Europa.


Deze opdracht heeft als hoofddoelstelling de gebruikers ervaring rond het come a casa lasagna product te verrijken dmv de packaging. Maw hoe kan packaging een meerwaarde bieden doorheen het hele gebruikersproces: aankoop, vervoer, openen, opwarmen, opscheppen, afruimen, enzo…

Hierbij wordt zowel een exploratie verricht vanuit mensmaatschappelijk hoek als ook de technologische trends.Vertrekkende vanuit user experience en triz methodologie zullen de studenten trachten nieuwe concepten te generen die het gebruiksgemak en ervaring rond het come a casa product verrijken.
Elke student zal een gebruikers analyse maken van één persona uit zijn directe of indirecte omgeving.
Via de laddering techniek worden waarden en product aspecten gemodelleerd en in gevisualiseerd.
Simultaan worden ook via TRIZ-methodolgie technologische trends verkent die kunnen inspelen op bepaalde gebruikers inzichten. De waarde creatie kan zich op verschillende vlakken in de packaging manifesteren : mens-interactie, markt niveau of technologie.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten